Ihmiskunnan suurin ahdistus

Ihmiskunta on joutunut kokemaan vaikeuksien ja ahdistuksen aikoja ihmiskunnan historiassa. Matt 24 luvussa Jeesus puhui Jerusalemin hävityksestä (v. 70 jkr) ja keskiajan ahdistuksesta. Raamattu puhuu profetiana Dan 12:1 että lopun aikanakin hiukan ennen Jeesuksen tuloa ihmiskunta joutuu kokemaan ahdistuksen "jonka kaltaista ei ole ollut." (Dan 12:1) Tuohon aikaan pelastetaan Jumalan kansa.(Ilm 15:2-4) Jumalan vilpittömät lapset eivät joudu harhaan. Ahdistus on vaikea Jumalan kansallekin, mutta Jumalan kansa pelastuu siitä. (Jer 4:19-20, 30:7, Ilm 19:1-10, 21:1-8, 9-27, 22:1-5,14)

Myös Matt 24 luvun ahdistuksesta sanotaan ettei "sellaista ole ollut eikä tule olemaan." (Jae 21) Kysymyksessä on aivan ilmeisesti ihmiskunnan suuren ahdistuksen kaksoistäyttymys. Ahdistukset aiheuttavat aivan ilmeisesti sama maallisen ja uskonnollisen vallan yhdistelmä joka vainosi myös keskiajalla niitä jotka olivat uskollisia Jumalan käskyille ja Jeesuksen uskolle. (Ilm 12:17) Näin nämä kaksi suurinta ahdistusta ovat kytköksissä toisiinsa ja niiden voima ja vakavuus ilmoitetaan todennäköisesti siksi samalla tavalla.

Maailma on ahdistuksen partaalla. (Jes 24 luku) Jumalan rangaistustuomiot kohtaavat koska maan asukkaat ovat "rikkoneet lait ja muuttaneet käskyt" (jae 5-6) Hiukan ennen Jeesuksen tuloa ahdingon aikana enkelit varjelevat Herralle uskollisia. (Ilm 14:12) Ne jotka suhtautuvat välinpitämättömästi Jumalan käskyihin jäävät vaille enkelien turvaa. (Room 6:23, 6:15-16, 3:31, 7:12, 1 Joh 2:3-5)

Kun Herran työ maan päällä on saatu päätökseen ja kolmen enkelin sanoma julistettu (Ilm 14:6-13) Jeesus lopettaa ylimmäispapillisen tehtävänsä taivaassa ja tehtävä välimiehenä ihmisen ja Jumalan välillä päättyy. (Ilm 22:11, Hepr 8) ja Herra tulee noutamaan omansa. (Matt 24:30-31, Apt 1:11, Ilm 14:14-20, 1 Tess 4:17) Ihmiskunta on vastustanut Jumalan Pyhää Henkeä ja Henki vetäytyy pois maan päältä Maa joutuu taistelujen ja suurten vitsauksien vaivaan. Ihmiskunnan armon aika on päättynyt. (Ilm 14:9-10, 22:11-12, 15:1,6-8, 16 luku, 12:12, Jes 26:20-21) Armonajan päättymiseen saakka Henki kutsuu jokaista ihmistä parannukseen (Ilm 22:17) ja ihminen valitsee itse kohtalonsa.

Paholainen on kautta ihmiskunnan historian hyökännyt aina Jumalan lakia vastaan ja niin tulee olemaan viimeisessä taistelussakin. Jumalan laki on tärkeä koska se on Jumalan luonteen ja tahdon ilmaus. Saadessaan yhdenkin käskyn kumotuksi paholainen on saavuttanut tarkoituksensa. (Jaak 2:10-12) Pieni joukko on maan päällä Jeesuksen saapuessa. 144 000 on niiden luku jotka ovat voittaneet viimeisen ahdingon taistelun. (Ilm 7:3-4,10-17)

Viimeisen ahdistuksen aikana Jumalan kansan uskollisuus joutuu koetukselle, mutta he saavat Jumalan voiman uskossa. Valmistautumattomat penseät ovat kuitenkin vaikeassa asemassa sillä ahdistuksen aika ei ole tarkoitettu Jumalan lasten parannuksen tekoa varten, ja Jumalan apu on tarkoitettu etupäässä vahvistamaan Jeesuksen pyhiä kestämään koettelemukset. Jumalan lasten tulee kulkea tänä aikana aina "öljyä lampuissaan," eli sellaisessa hengellisessä tilassa että Jeesus voi tulla ja että voisi kestää vahvana ja pelastua. (Matt 25:1-13) Tänä aikana Jumalan kansan tulee turvautua yksin Jeesuksen ansioihin ja luottaa uskossa siihen mitä on Jumalan sanasta oppinut, sillä paholainen tekee kaikkensa saadakseen ihmisen tuntemaan itsensä toivottomakasi ja arvottomaksi. Rukous ja peräänantamattomuus ovat keskeisessä asemassa ja turvautuminen yksin vapahtajan ansioihin ja luottaa uskossa siihen mitä on Jumalan sanasta oppinut. (Ilm 14:9-10)

Kokosydäminen pyhittyminen on ensiarvoisen tärkeä niille jotka aikovat voittaa. (Ilm 22:6-7) Jumala on sanassaan antanut lupauksensa toimittaa oikeuden niille jotka ovat tahtoneet luopua jokaisesta synnistään, vetoavat Jumalan lupauksiin ja tavoittelevat vanhurskautta ja Jumalan siunausta. "Tottahan sitten Jumala hankkii oikeuden valituilleen, jotka päivin ja öin huutavat Häntä avuksi. Hänkö viivyttäisi apuaan? Minä sanon teille: Hän hankkii heille oikeuden viipymättä. Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö Hän uskoa man päältä? " (Luuk 18:7-8) Jeesus tulee pilvissä. "Sillä niinkuin Salama leimahtaa idässä ja valaisee taivaan länteen asti, niin on oleva Ihmisen Pojan tulo." (Matt 24:27, 24-26) Kaikki ihmiset näkevät Hänet. (Ilm 1:7)

Jes 24-27.

Ps. Kirjoitukseni odottaa viimeistelyäni.


Lisää aiheen läheltä:  http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/9