Lapsuus

Tässä minun isovanhemmistani esipolvet;




Olen aloittanut joskus "kotisivut."
Joka mies teki omat kotisivut kun internet aika alkoi.
Blogini on huomaamattani paisunut.





Täällä aikuisuuspäivieni valokuvia;








Minä
  3 - vuotiaana





Hyvin pysyi tuoppi kädessä ja housut pois jaloista. En enää pidä tuoppia kädessäni.
Housut pysyvät hyvin jaloissa.
En uskalla keski-iässä riskeerata enää.


Minun kastejuhlista.
Kummit Unto ja Eeva Virtanen (vas.ylhäällä) ja tuntematon pariskunta. Mahdollisesti  vuokralaisia, siihen aikaan omakotitalojen yläkerrat olivat vuokrauskäytössä meilläkin tai sitten ovat naapureita.
 
Köpi von Höppänä sai plätyn.Koira eli superpitkän koiranelämän. Noin 20 vuotta.





Joululahjat Morris Mini ja ensimmäinen Leijona rannekello. Tuo kello on minulla vielä, pitää huoltaa kello.


Köpi von Höppänä ja minä.

Batman ja Robin 1 luokalla koulussa.


Lahjakasta lapioon nojailua jo varhain. Ainesta kaupungin ja TVH: n palvelukseen ?


Meillä kaktukset kukki. 
1960 lukua ja mustavalkoinen Asavisio.
Minun lapsikuva television päällä ja veljen armeijakuva seinällä kun oli saanut kessunjämät armeijassa.
- Minä kapaloissa. Perhekuva 1958 loppukesä.

Kalastaminen oli lapsuudessani minun ja isäni yhteinen harrastus.   Naapureista jotkut osallistuivat harrastukseen kanssamme. 
Vaasassa Sundomin lahteen laitoimme 1960 luvulla ahvenverkkoja.
Meillä oli pieni avovene keskimoottorilla. Savustuspönttömme oli 200 litran öljytynnyristä tehty.
Naapuritkin sitten olivat usein savustettuja kaloja syömässä.
Vaskiluodon sataman matkustajalaivalaituri oli hyvä ahvenen kalastuspaikka.  
Björköbyn silta Björköbyssä oli suosittu onkipaikka.




Koiran pentu. Olin alle 10 vuotias tässä. Kun tuo koira kuoli olin 29 vuotias.
Koira eli pitkän koiranelämän.
Tässä koira jo hiukan isompana. Asevelikylän talomme puutarhassa. Tontti oli iso 1200 m2 josta puolet oli  raivaamatonta metsää. Siellä kasvoi mustikoita omalla tontilla ja minulle oli lapsuuden leikkipaikat ja majantekopaikat.
Monen talven vihdat kuivattiin kuistin alle kun tontin puita harvenneettiin joskus.
Lapsuuden metsää. Koiran kanssa siellä oli kiva käydä. Metsässä oli hiihtoladut ja  pari  laskettelumäkeä .
Metsää rakennetaan nyt vuonna 2011 syksyllä koko ajan. Tässä kohtaa on keskeneräinen talo tekeillä nyt kun tätä kirjoitan.  Parhaan laskettelumäen päällä.
Tässä olen kesäpaikassani Ilmajoella. Tällä tontilla oli hirvittävä työ purkaa vanha ulkorakennus, rakentaa uusi, ja  villiintynyt iso puutarha nurmikoksi ja talokin oli remontin alla aina. Tuolla autolla minä ajelin tämän ikäisenä. Renault Cordini vm. jotakin 1960 luvulla. Kun viikonlopuksi teimme saunavihdat minulla oli tuon ikäisenä poikana pitkät metsätiet ajeltavana vihtojen tekopaikoille. Kun menin autokouluun opettaja ajatti minulla vain pakolliset. Ei tarvinnut opettaa ajamaan.
Olin työssä 17 vuotiaana ruuhkahuoltamolla ajelin päivät pitkät ilman ajokorttia asiakkaiden autoja pesu- ja huoltohalleihin. En tehnyt ainuttakaan naarmua yhteenkään autoon.


Kesänviettopaikkani Ilmajoella oli "kirkolla." Puutarhassa oli iso nurmikenttä jonka leikkaamisessa meni aikaa.
Lapsuuden kesänviettopaikkani harrastuksia. Kuvasta puuttuu viinapullot. Olutpulloja on. Olin poikasena humalassa muiden mukana aina. Ilmajoella oli hanurimiehiä joitakin taitaviakin ja hanurikerho jossa oli parisenkymmentä harrastajaa.
Minulla on tallella nauha jossa soitan Philicorda urkujani täällä 16 vuotiaana ja säestyksenä on hanuri ja viulu.
Muistan että mies oli "Manner" sukunimeltään joka säesti minua silloin hanurilla ja Oiva Olli jonka omistamalla järvellä ja -tilalla viihdyimme usein soitti viulua.
Olen naapurin 5- vuotispäivillä. 
Rippikoulussa 1975. Huutoniemen kirkko. Vaasa. Pitkät hiukset olivat muodissa miehillä nk. näkyy kuvasta. Olen kuudes ylhäällä vasemmalta.






Sukualbumiini:  http://jarinhotelli.blogspot.com/2011/05/sukuvalokuvia-vanhoista-albumeista.html